Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع
Bale-khiyal

Bale-khiyal

خاطره نویسی با نام مستعار ماه بانو/هرنوع کپی ممنوع

حرف دل!

خداوندا درکتاب هدایتت فرمودی : 
         چه بسا آنچه آن را ناپسند می دارید اماخیرشما درآن است و چه بسا آنچه دوست می دارید
دراصل برای شما خوشایند نباشد.
  اینک که بال خیالم درآسمان خاطره ها به طیران درآمده ، عمق حکمتت را مشاهده می کنم 
مفهوم واقعی خیر وشر را درک می کنم !
تلخی هایی که چه بسا شیرین وشیرین هایی که گاه دراصل تلخ بوده اند!
      هرچه باشد چه توفیری دارد دراین دنیای فانی و دراین دارالتبعید زمانه ،لمس خیال تو کافیست!
تو باش همه چیز شیرین است!!

شاید برای اولین باراست که دست به قلم برده ام وبعد از سالها تدریس تصمیم به نوشتن گرفته ام 
نمی دانم چه انگیزه ای مرا به سمت نگاشتن خاطراتی سوق داده
خاطراتی که  بارها در ذهن مرور شده
نه بلکه خاطراتی که با آنها زندگی کرده ام 
خاطرات تلخ وشیرین!
مرور یک عمر زندگی وتجربه
آری می نویسم شاید:
درسالهای ناتوانی وناامیدی،
دفتر تاریخ زندگانی ام را ورق بزنم 
و
به یاد آورم که روزی که توان داشتم چه کرده ام ؟!
و
چقدر قدردان نعمت های خدا از جمله تندرستی و جوانی
بوده ام !
ان شاالله که حسرت زده نباشم 

واما شما خوانندگان گرامی:

عذرم را بپذیرید که اغلب تلخ می شوم 
  من آرامش امروزم را مدیون تلخی های گذشته وبردباری درتحمل سختی های زندگی ام!

گرچه نه تمام تلخی ها آنگونه که هستند قابل بیان است ونه شیرینی ها قابل وصف!!

 

 



نظرات 19 + ارسال نظر
مهربانی ها سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 17:28

جهان، قرآن مصور است
و آیه ها در آن
به جای آن که بنشینند، ایستاده اند ،
درخت یک مفهوم است
دریا یک مفهوم است
جنگل و خاک و ابر
خورشید و ماه و گیاه
با چشم های عاشق بیا
تا جهان را تلاوت کنیم.عرض سلام و ارادت ماه بانوی عزیز

مهربانی ها شنبه 17 آبان 1393 ساعت 19:22

خدایا گوشه چشمی از تو کافیست تا
هر رنجی به رحمت..
هر غصه ای به شادی ..
هر بیماری به سلامتی ..
هر گرفتاری به اسایش واسانی ..
هر فراقی به وصل ..
هر قهری به اشتی ..
هر زشتی به زیبایی ..
هر تاریکی به نور ..
هر ناممکنی به معجزه ..
تبدیل شود پروردگارا تمام وجود و هستیمان را .
.ارزوهایمان را
غرق محبت ونگاه معجزه گرت بفرما
آمین یا ارحم الراحمین

آمین یارب العالمین

Bn سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 00:36 http://mehrabaniha.blogsky.com

زیباترین سلام دنیا طلوع خورشید است
آن را بدون غروبش تقدیمتان می کنم...
سلام دوست خوبم
شبتان به خیر و نیکی
حالتون چطوره؟بهترید ان شاءالله...

سلام برشما دوست مهربونم که همیشه جویای حالم بودین
بهترین ها رو از خدا براتون میخوام که لایق بهترین ها هستین
الحمدلله خیلی بهترم بازم ممنون از این هم لطف ومهربونی تون

Bn پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 07:12 http://mehrabaniha.blogsky.com

دیدگانت از همیشه شادتر
شهر قلبت زنده و آبادتر
غصه هایت دم به دم ای مهربان
در گذرگاه زمان بر بادتر
سلام دوست عزیزم
عبادات و طاعاتتون قبول حق تعالی
التماس دعا .

سلام همکارعزیزم
طاعات شما هم قبول
ممنون از دعای زیباتون
حاجت تون روا ان شاالله

مهناز سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 12:47

معلم

مثل ادراک است لبریز از درد

مثل حس اولین نمره بیست، سر ریز از شعف

مثل نماز، سر شار از حضور

مثل نیایش است ،لبریز از نیاز

مثل کتاب است،مالامال از اگاهی

مثل خداست،اکنده از خوبی

**************

سلام نازنینم
میدونم عزیزم! عیب نداره! هروقت تونستید بیاید! فقط دلم براتون تنگ شده بود، گفتم بهتون سربزنم! شما همیشه عزیزید! دوستتون دارم. مواظب خودتون باشید

سلام مهناز جون
ممنونم منم دلم برات تنگ میشه برای شما دخترگلم وبرای همه ی دوستان خوبم

مهناز دوشنبه 9 تیر 1393 ساعت 12:33

گر که در این رمضان یار شدی،یادم کن
با خدا محرم اسرار شدی،یادم کن
در سحر ذکر نما در دل خود نام مرا
به دعا لحظه افطار شدی،یادم کن


سلام خانم
خوبید؟!
عبادت ها قبول
دلم برای خاطره های قشنگتون تنگ شده ها!
پیش منم که نمیاید!!!؟؟

سلام عزیزم
شب به خیر
عبادتهای شما هم قبول باشه
التماس دعا
چشم هم خاطره می نویسم هم بهت سر میزنم
فقط ببخش این روزها یک کمی کار دارم کم ترمی تونم بیام اینترنت
التماس دعا

مهناز شنبه 7 تیر 1393 ساعت 16:38

مسافر پرواز رمضان :
پروازت بی خطر، امیدوارم توشه ات فراوان
وسهم سوغات من، دعای شبهای قدرشما باشد . . .
التماس دعا

***************

رمضان خوش آمدی من به تو عادت دارم
از تو با نغمه ی پرسوز شفاعت دارم
گرچه دیریست خدا رفته زیاد دل من
من به ایام خدا ولی ارادت دارم . . .

فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت الهی مبارک باد

سلام گلم
چقدرقشنگه پیامت
ممنونم
ان شاالله لایق رحمت خاص خدا باشیم

مهناز جمعه 6 تیر 1393 ساعت 14:51

هدیه روز جمعه تقدیم به شما مهربونم:


بخوان دعای فرج را که یار برگردد

بخوان دعای فرج را که شب سحر گردد

بخوان دعای فرج را اگر که می خواهی

حدیث غیبت یار تو مختصر گردد

بخوان دعای فرج را و از خدا بطلب

وجود نازکش ایمن ز هر خطر گردد

بخوان دعای فرج را کنار پردۀ اشک

که دانه دانۀ اشکت دُر و گوهر گردد

بخوان دعای فرج را که یار می آید

اگر دلت ز رَهِ اشتباه برگردد

بخوان دعای فرج را و پیشه تقوا کن

که دست لطف خدا با تو همسفر گردد

بخوان دعای فرج را که رد نخواهد شد

اگر که ناله و اشک تو بیشتر گردد

بخوان دعای فرج را که حل مشکل هاست

اگر که چشم و دل تو خدا نگر گردد

بخوان دعای فرج را، ولی بدون عمل

گمان مکن که دعای تو کارگر گردد

بخوان دعای فرج را خدا کند آید

که روضه خوان غریبی و میخ در گردد

دوباره جمعه و ندبه دوباره باید گفت

بخوان دعای فرج را که یار برگردد


آقای شجاع

ممنونم دختر مهربونم

Behnaz شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 22:16 http://mehrabaniha.blogsky.com

خداوندا!
دل من و دوستانم را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده که هر کجا تردیدی هست ایمان،هر کجا زخمی هست مرهم، هر کجا نومیدی هست امید، و هرکجا نفرتی هست عشق جای آن را فرا گیرد.

ممنونم دوست عزیز ومهربونم
ارادتمندم

شهاب الدین جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 23:53

شغل من این است که ساعتی پس از غروب،
غروب سرخ،غروب پرغم،
یک غروب دیگر بی تو،
بنشینم و آسمان را بنگرم،
بنشینم و ماه را نظاره کنم...
و من ماه را دوست میدارم،نه به خاطر آن که زیباست
-که زیبایی او بسی کوچک است در برابر زیبایی تو-
بلکه او را دوست دارم،از آنرو که در بسیاری از شبها تو را دیده است...
تو را دیده است و البته خجل شده است،که در برابر نور عظمت تو،
چه ناچیز میدرخشد
و چه کوچک!
و چه بی نور!
و یقین میدانم که تو نیز ماه را دیده ای.
نیک باور دارم که تصویر ماه،در چشم های زیبای تو نیز درخشیده است
و برای همین است که دوست دارم تمامی شبها،خیره خیره،
ماه را بنگرم تا تصویری که در چشم تو درخشیده است، در چشم من
یعنی دیدگان مرد عاشق آشفته نیز بدرخشد!
بگذار واسطه ی بین من و تو،همین ماه باشد تا من دل خوش کنم
به این که شاید
زمانی که به ماه مینگرم،تو نیز در همان لحظه او را در حال نگریستن باشی
و آن وقت،ما،من و مولا،هر دو در یک لحظه،به یک چیز نگریسته ایم
و هردو در یک لحظه به ماه اندیشیده ایم...
آه!چه لذتی دارد این احساس نزدیک بودن به تو!
چه شوری دارد این حس هم احساس شدن با تو!
بگذار واسطه بین من و تو همین ماه باشد
و بگذار تا من،به این واسطه ی بین ما بگویم که چقدر در آرزوی توام!
که چقدر محتاج توام!
که چقدر فدایی تو ام!
که چقدر بی تو هیچم!
و چقدر بدون تو پوچ!
و چقدر....!
**************
سلام ...از بابت حضور گرم و صمیمانه اتون متشکرم.شب خوش و التماس دعا

آقا اجازه! این دو سه خط را خودت بخوان!
قبل از هجوم سرزنش و حرف دیگران

آقا اجازه! پشت به من کرده قلبتان
دیگر نمی دهد به دلم روی خوش نشان!

قصدم گلایه نیست، اجازه! نه به خدا!
اصلا به این نوشته بگویید «داستان»

من خسته ام از آتش و از خاک، از زمین
از احتمال فاجعه، از آخرالزمان!
سلام
خواهش می کنم
عاقبت تون به خیر
محتاج دعا
به نرگس خانوم عزیز ومهربون سلام برسونین

مهناز جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 12:06

پیک صبا دارد به لب از شوق دیدار این سخن

بادا مبارک مقدمت یا سیدی! یابن الحسن



شد نیمه ی شعبان و جهان گشت جوان

از مقدم پاک آن ولی سبحان

آن پرده نشین کاخ وحدت امروز

بنمود رخ از پرده و گردید عیان



بر منتظرین مژده بده منتظر آمد
از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

ای منتظران گنج نهان می آید
آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان می آید


میلاد امام زمان بر شما مبارک

ممنونم مهناز جون
عید شماهم مبارک

Bn پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 23:33 http://mehrabaniha.blogsky.com

اى نوردل هستى!
به تمناى طلوع تو جهان، چشم به راه به تماشاى تو!!
دوست خوبم میلاد امام زمان(عج)بر شما مبارک

ممنونم دوست گرامی
عید شما هم مبارک
درپناه امام زمان

مهناز پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 14:34

سلام قربونتون برم
دلم برای وبتون یه دره شده بود!!!

قالب خوشگلی گذاشتید عزیزم مبارکه

خب دیگه من برم خاطراتتون رو بخونم که دلم براشون پر میشکه

دوستتون دارم
فدای شما

سلام مهناز جون!!
خوبی؟!
چه عجب!!
منم دلم برات تنگ شده بود
ممنون از حضور ومحبتت عزیزم!

Behnaz سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 18:31 http://mehrabaniha.blogsky.com

تمام غصه های دنیا رو میشه با یه جمله تحمل کرد:
خدایا میدونم که می بینی...

لحمدلله رب العالمین علی کل حال

Behnaz یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 01:14 http://mehrabaniha.blogsky.com

گر سینه شود تنگ،خدا با ما هست
گر پای شود لنگ،خدا با ما هست
دل را به حریم عشق بسپار و برو
فرسنگ به فرسنگ خدا با ما هست...
دوست خوبم در پناه حق باشی

سر به تومی سپارم ودل به تو می بندم
خدایا مرا دریاب
ممنونم بهناز خانوم مهربون
خیلی ماهین ومهربون

[ بدون نام ] یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 01:16 http://www.mehrabaniha.blogsky.com

گوشهای خدا پر از آرزوست و دستهایش پر از معجزه،
آرزویی کن، شاید کوچکترین معجزه اش
بزرگترین آرزوی تو باشد...
میلاد امام حسین(ع) بر شما دوست خوبم مبارک

وبزرگ ترین آرزوی من
حک شدن لبخند رضایت برلب دوستان است!!
متشکرم دوست مهربون وخوبم

نیلوفر دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 17:18 http://www.asrekhorshid.loxblog.com

سلام خوبی ؟ وبلاگتون هم زیبا بود و هم پر معنا خیلی خوشم اومد موفق باشی راستی متشکرم که بهم سر زدی

سلام ممنونم از احوال پرسی وحضور تون

kh یکشنبه 4 اسفند 1392 ساعت 18:06

خدایا

خوش به حال آنکه قلبش مال توست

حال و روزش هر نفس، احوال توست

خوش به حال آنکه چشمانش تویی

آرزوهایش همه آمال توست

ریحان پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 ساعت 17:42 http://www.r650.loxblog.com

سلام دوستم!وای من عاشق خاطرم!اجازه هست بلینکمت؟

سلام
اختیاردارین!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد